HvA mail

Volg je een opleiding aan de HvA (Hogeschool van Amsterdam) of ben je daar een docent, dan krijg je automatisch een e-mailadres aangewezen. Het is verstandig om op de hoogte te zijn van de inlogprocedure van HvA mail, wat je moet doen als je je wachtwoord wilt herstellen, hoe je je account instelt en dergelijke. Je komt in de tekst hieronder meer te weten over de zaken die komen kijken bij een e-mailaccount bij HvA.

Wat is HvA?

De Hogeschool van Amsterdam (HvA) is een onderwijsinstelling speciaal bestemd voor hoger onderwijs, met als vestigingslocatie Amsterdam. Meld je je aan als student bij de HvA, dan krijg je vanzelf een e-mailadres en een mailbox. In deze mailbox ontvang je regelmatig belangrijke informatie van docenten en medestudenten. Je account heeft een opslagruimte van 50GB en blijft actief tot 3 maanden nadat je je hebt uitgeschreven van de HvA.

Inloggen op HvA Mail

Je e-mailaccount bij de HvA bestaat uit naam en je achternaam. Je kunt gemakkelijk op je HvA mail inloggen. Je hebt slechts je e-mailadres, een telefoonnummer of een Skype-naam nodig om in te loggen op het inlogscherm. Hieronder volgen de stappen die je moet nemen om op je HvA mail in te loggen:

Stap 1: Navigeer naar Email.hva.nl.

Stap 2: Voer je inloggegevens in, dit zijn je AUAS e-mailadres of AUAS-ID (zonder @hva.nl) en je wachtwoord.

Stap 3: Klik op ‘Sign in’ om je mailbox binnen te komen.

Stap 4: Je bent nu ingelogd op mailbox van HvA.

Wachtwoord herstellen

Ben je je HvA mail wachtwoord vergeten, dan kan je overgaan tot het herstellen of wijzigen hiervan. Om veiligheidsredenen worden wachtwoorden niet verstrekt via de e-mail of telefonisch, maar je moet navigeren naar id.student.hva.nl om vervolgens op ‘Account activatie/Wachtwoord vergeten’ te klikken. Door het volgen van de stappen die je op het scherm te zien krijgt kan je je wachtwoord vervolgens herstellen of wijzigen.

Tips en tricks

Er zijn verschillende praktische tips en tricks die te gebruiken zijn als je je HvA mail op een optimale manier wilt gebruiken, namelijk:

  • Log regelmatig in op je mijnHvA account. Hier worden immers belangrijke berichten verzonden door docenten en medestudenten.
  • Maak ter veiligheid gebruik van een browser die up-to-date is om op je HvA account in te loggen. Gebruik maken van een ouderwetse browser is namelijk onveilig.
  • Wijzig je wachtwoord regelmatig om veiligheidsredenen en maak een sterk wachtwoord aan.
  • Laat je wachtwoord niet vallen in handen van anderen die toegang kunnen krijgen tot je HvA mail.

HvA Mail instellen

Het instellen van je HvA mail is geen moeilijke taak, aangezien je automatisch wordt geholpen door de helpdesk van de hogeschool mocht je vragen hebben. Wil je je mail op je mobiele telefoon of tablet instellen, dan kan je van een wizard van Outlook gebruik maken. Maak je gebruik van e-mailcliënten als Hotmail, MSN Mail of Live Mail dan kan het zijn dat je e-mail terechtkomen in de map van junkberichten. Check je junk berichten in dat geval dus regelmatig.

Problemen met inloggen?

Lukt het onverhoopt niet om op je HvA account in te loggen, dan moet je eerst nagaan of je mogelijk enige typefouten gemaakt hebt. Kijk ook of je Caps lock per ongeluk aan hebt, ga na of je lege spaties hebt ingetoetst en let op eventuele cijfers en tekens in je inloggegevens. Wellicht een andere browser gebruiken, zoals FireFox of Chrome.