Mijn Ziggo of toch MijnZiggo Mobiel gebruiken?
Verwarrend, onhandig en niet echt slim is het goede antwoord hier, want moet je nu inloggen via MijnZiggo of via Mijn Ziggo Mobiel? Ja je leest het goed het goed, er zijn 2 Mijn Ziggo’s, 1 voor voor de vast diensten en 1 voor de mobiele. Er zijn ook mobiele abonnementen die via Mijn Ziggo kunnen inloggen, maar voor een aantal abonnementen kan het dus zo zijn dat je op 2 verschillende url’s moet inloggen. Ziggo zegt er hard aan te werken om dit op te lossen.
Nu komt er met het samengaan met Vodafone een einde aan Ziggo mobiel, en worden er geen nieuwe Ziggo mobiel abonnementen meer verkocht. Echter blijven er 2 inlog accounts bestaan. Nieuwe mobiele klanten moeten tegenwoordig inloggen via Vodafone, voor bestaande mobiele klanten verandert er niets.
We hebben hieronder een overzicht gemaakt wanneer je met welk mobiele abonnement moet inloggen op welke Mijn Ziggo:
Mijn Ziggo:
- Voldoende (4G)
- Ruim (4G)
- Enorm (4G)
- Familie (4G)
- Samen 4G
- Basis
- Meer
- Eindeloos
- Regelmatig
Mijn Ziggo mobiel:
- Veel
- Heel Veel
- Héééél Veel
Nieuwe mobiele klanten sluiten een abonnement af via Vodafone en moeten ook via die website inloggen!
Melding ander Mijn Ziggo account nodig, zelf aanmaken?
Om het geheel nog wat ingewikkelder te maken, het kan voorkomen dat je bij het inloggen op Mijn Ziggo een melding krijgt dat je ander Ziggo account nodig bent. Is Ziggo mobiel soms op gezet met de gedachte om het te verkopen in de toekomst? Je zou het haast wel denken. I.i.g. krijg je de melding dat je bent ingelogd met je account voor Televisie, Internet en Bellen en dat je een ander account moet aanmaken, volg dan de stappen hieronder hoe je je 2e Ziggo account kunt aanmaken:
- Stap 1: In de bevestiging e-mail van je bestelling van je mobiele abonnement, met als onderwerp: “Bevestiging van de bestelling”, vind je helemaal onderaan je klantnummer (Let op! Niet in de tekst van de brief, maar echt helemaal onderaan!). Dit is dus een ander klantnummer dan die van je Televisie en/of Internet abonnement!
- Stap 2: Type in uw browser ‘https://account.ziggo.nl/account/registreren/ziggo-contract?CMP=url_registreren’ in of druk op deze link en vul de benodigde gegevens in, zoals postcode en huisnummer.
- Stap 3:Log vervolgens met de onder 2 aangemaakte gegevens in, je hebt nu 2 Mijn Ziggo accounts
Lukt het niet om je klantnummer te vinden in de e-mail, heb je de -email niet meer, gebruik dan deze link om te achterhalen welk mobiele abonnement je hebt. Je kunt daar ook als je de stappen doorloopt ook je gebruikersnaam en wachtwoord opvragen.
Wat kun je allemaal doen op Mijn Ziggo en Mijn Ziggo mobiel
Na het inloggen zie je de volgende 4 of 5 onderwerpen:
Factuur:
Hier vindt je al je facturen van het afgelopen jaar, zowel openstaande facturen als betaalde.
Verbruik:
Heb je gebeld of een film bekeken? Hier zie je hoeveel je en met wie je gebeld hebt of welke je film je hebt bekeken. Mobiele klanten kunnen ook hun dataverbruik zien.
Producten:
Welke Ziggo je hebt en geef wijzigingen in je abonnement door. Ook kun je nieuwe producten bestellen, je smartcard opnieuw activeren als je een E16-, E19- of E30-melding krijgt en kun je WiFispots aan- en uitzetten.
Gegevens:
Hier vind je je persoonlijke-, privacy, betaal- en inloggegevens, deze kun je hier online wijzigen. Denk aan je adres, e-mail, telefoonnummer, rekeningnummer, mijn Ziggo gebruikersnaam, wachtwoord en geheime vraag aanmaken of wijzigen.
Lening (optioneel):
Dit kopje zie je alleen als je een mobiele telefoon via Ziggo hebt gekocht, dit staat los van je Sim Only bundel.
Inloggen Ziggo mobiel app
Met je Ziggo mobiel app kun je een aantal instellingen doen, maar de meeste instellingen moet je toch maken via Mijn Ziggo. De volgende instellingen kun je via de Mijn Ziggo app doen:
- verbruik binnen en buiten je bundel inzien
- wijzigen van aantal minuten dat je buiten je bundel kunt bellen
- instellen maximum verbruik (MB’s) in het buitenland
Wil je andere instellingen wijzigen, dan moet je dit dus via Mijn Ziggo of via Mijn Ziggo mobiel doen!
Ziggo mobiel app voor iOS en Android
Er zijn momenteel 2 versies van de Ziggo mobiel app, voor de Windows gebruikers geldt dat ze gebruik moeten maken van Mijn producten onder Mijn Ziggo mobiel om hun instellingen te kunnen wijzigen. Er zijn nog geen plannen om een Windows app versie te maken.
Mijn Ziggo mobiel app versies
- Apple iPhone met minimaal iOS 7, te downloaden via de Apple Appstore
- Android smartphone met minimaal Android 4.2, te downloaden via de Google Playstore
- Windows smartphone, helaas geen versie beschikbaar