Via Tele2 webmail kun je als klant inloggen op je mailaccount(s) van deze provider en het maakt daarbij niet uit of je surft via computer, laptop, tablet of smartphone.
Je kunt dan als Tele2 abonnee overal ter wereld bij je e-mails komen. Naast het inloggen, kun je e-mailadressen aanmaken, verwijderen en bijvoorbeeld in de spambox werpen. Zoals gezegd dien je wel te beschikken over een Tele2 persoonlijk of zakelijk abonnement om gebruik te kunnen maken van Mijn Tele2mail.
Bij het inloggen moet je wel rekening houden met waar je e-mailadres op eindigt. Je zou denken @tele2.nl, maar door bedrijfsovernames zijn er veel meer mogelijkheden. Zie voor meer info Tele2 e-mailadressen.
Tele2 webmail inloggen
Inloggen op Tele2 webmail gaat in 4 stappen:
- Surf naar inlog pagina van de Tele2 webmail
Type in de adresbalk van uw browser: https://www.tele2.nl/webmail/ of klik hier
- Maak uw keuze uit de inlog mogelijkheden
Kies de extensie (achter het @-teken) waar je e-mailadres op eindigt: Tele2, Versatel of Zonnet.
- Vul de gevraagde gegevens in
Type het gedeelte van je e-mailadres voor het @-teken in, daarna je wachtwoord. Let op hoofd- en kleine letters.
- Druk op de ‘Inloggen’ knop’
Na het drukken op de inlog button gaat u automatisch naar uw Tele2mail inbox. Bij problemen, check of u de juiste gegevens heeft ingevoerd. Mocht dit niet het probleem zijn, lees dan verder op deze pagina hoe je inlog problemen kunt oplossen.
Tele2 wachtwoord vergeten
Het kan voorkomen dat je je wachtwoord bent vergeten, maar wat dan? Geen paniek, via Mijn Tele2 kun je je gebruikersnaam en wachtwoord achterhalen. Let wel dat de inloggegevens voor Mijn Tele2 anders kunnen zijn dan die van je Tele2 webmail account!
Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met de Tele2 klantenservice. Dat kan via een chat, Facebook, Twitter, lokale Winkel of via een telefoontje.
Tele2 mail instellen
Wil je Tele2 webmail gebruiken via bijvoorbeeld een e-mail programma of wil je deze instellen op je computer, laptop, tablet of mobiele telefoon dan zul je de e-mail instellingen goed moeten zetten.
Het is aan te raden om gebruik te maken van IMAP en niet van POP3. Met IMAP heb je altijd en overal toegang tot je e-mail. Als uitgaande server gebruik je dan Tele2 SMTP.
De belangrijkste Tele2 mailinstellingen staan hieronder:
Pop 3 instellingen, IMAP wordt niet ondersteund!)
mailadressen die eindigen op: @tele2
Inkomende serverinstellingen: pop3.tele2.nl
Serverpoort: 110 (SSL aanvinken)
Uitgaande serversinstellingen: smtp.tele2.nl
Serverpoort: 587 (SSL aanvinken)
Verificatie vereist/identiteitscontrole: JA
Let op! de pop3, smtp en server mailinstellingen voor Zonnet mail en Versatel mail zijn anders dan die van tele2.nl
Tele2 e-mail adressen
Tele2 heeft andere providers overgenomen, vandaar dat je ook met e-mailadressen kunt inloggen op Tele2mail die niet eindigen op @tele2.nl. Hieronder vind je de e-mailadressen waarmee je kunt inloggen op de webmail van Tele2:
@tele2.nl
@zonnet.nl
@versatel.nl
@internl.net
@vuurwerk.nl
Tele2 e-mail faq – Antwoorden op veelgestelde vragen
Welke browsers ondersteunen Tele2 e-mail?
Tele2 e-mail ondersteunt alle moderne webbrowsers. Uit veiligheidsoverwegingen, installeer altijd de recentste browser versie.
Hieronder staan een aantal moderne webbrowsers:
Microsoft Edge, download de nieuwste versie
Google Chrome, download de nieuwste versie
Mozilla Firefox, download de nieuwste versie
Hoe log ik in op Tele2 webmail?
Hierboven staat in 4 stappen duidelijk uitgelogd hoe je kunt inloggen Tele2 webmail.
Wat is mijn gebruikersnaam?
Je gebruikersnaam voor e-mailaccount is je Tele2 e-mailadres. Een overzicht van al je e-mailaccounts is te vinden onder ‘MijnTele2 thuis‘.
Hoe kan ik een email adres verwijderen?
Login op Mijn Tele2. Dan kun je onder instellingen een tele 2 mailadres verwijderen.