Ziggo biedt haar klanten de mogelijkheid om een Ziggo webmail aan te maken. Via Ziggomail kun je dan via elk apparaat dat online verbinding heeft, toegang krijgen tot je e-mail inbox, ook via je pc, laptop, mobiel en tablet. Dit werkt volgens hetzelfde principe als Hotmail/Outlook en Gmail. Je hebt dus geen aparte software meer nodig om je e-mail te bekijken of om e-mails te versturen. U dient wel een internetabonnement van Ziggo te hebben om gebruik te kunnen maken van Mijn Ziggomail.
Ziggo webmail inloggen
3 stappen om in te loggen op Ziggo webmail:
- Surf naar inlog pagina van de Ziggomail
Type in de adresbalk van uw browser: https://www.ziggo.nl/mail of klik hier
- Vul de gevraagde gegevens in
Type uw e-mail adres en wachtwoord in. Let op hoofd- en kleine letters.
- Druk op de oranje ‘aanmelden’ knop”
Na het drukken op de inloggen knop gaat u automatisch naar de inbox van uw Ziggo mail. Mocht het niet lukken, controleer de door u ingevoerde gegevens of kijk verder op deze pagina hoe u problemen met inloggen kunt oplossen.
Ziggo wachtwoord vergeten
Lukt het inloggen op Ziggo webmail niet? Heeft u misschien een typefout gemaakt? Let er op, dat het wachtwoord anders is dan het wachtwoord dat u gebruikt voor inloggen op Mijn Ziggo.
Indien u uw wachtwoord vergeten bent, dan kunt u deze wijzigen door in te loggen op Mijn Ziggo, gebruik hiervoor deze link. Na het inloggen drukt u op Producten, vervolgens Internet. Onder E-mailadressen drukt u op ‘Beheer je e-mailadressen en aliassen’. U kunt nu uw wachtwoord wijzigen.
Ziggo webmail instellingen
Om gebruikt te kunnen maken van het online lezen en versturen van je Ziggo e-mail moeten een aantal instellingen goed gezet worden. Het meest gebruikt communicatie protocol is SMTP.
Pop 3 instellingen
Inkomende serverinstellingen: pop.ziggo.nl
Serverpoort: 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Type versleuteling: TLS / SSL
[/su_spoiler]
[su_spoiler title=”IMAP instellingen” style=”fancy”]
Inkomende mailserver instellingen:
Inkomende serverinstellingen: imap.ziggo.nl
Serverpoort: 993
Type versleuteling: TLS/SSL
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @ziggo.nl)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
SMTP instellingen
Uitgaande mailserverinstellingen:
Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres ( inclusief @ziggo.nl of @home.nl of a2000.nl, etc.)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: smtp.ziggo.nl
Serverpoort: 587
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Ziggo e-mail adressen
Ziggo heeft door overname van andere internet providers als UPC, Chello en Casema ook andere domeinen naast home.nl en ziggo.nl. Hieronder staan alle e-mail adressen die via webmail van Ziggo te bereiken zijn:
@ziggo.nl
@upcmail.nl
@home.nl
@quicknet.nl
@casema.nl
@chello.nl
@a2000.nl
Ziggo webmail – Antwoorden op veelgestelde vragen
Welke browsers ondersteunen Ziggomail?
Ziggo webmail is via iedere moderne browser te benaderen. Installeer altijd de meest recente versie van een browser.
Enkele moderne browsers zijn:
Microsoft Edge, download de nieuwste versie
Google Chrome, download de nieuwste versie
Mozilla Firefox, download de nieuwste versie
Hoe log ik in op Ziggo webmail?
Hierboven staat uitgelegd hoe u kunt inloggen ziggo webmail account
E-mailadressen verwijderen werkt niet in Ziggo webmail?
Onder webmail, instellingen (tandwieltje rechts bovenin), E-mail en sociale accounts staan ook eventueel ook een aantal e-mailadressen die moeten worden verwijdert.
Is dit niet het probleem, gebruikt u misschien een andere programma dat de e-mailadressen gebruikt? Misschien moet dit programma een bevestiging van de verwijdering ontvangen?
Hoe een extra email account verwijderen of aanpassen
Dat kan binnen Ziggo webmail door rechts bovenin het scherm op het tandwieltje te drukken. Kies vervolgens voor Instellingen en dan voor E-mail en sociale accounts. Hier kun je je e-mailadressen bewerken of verwijderen
Zeer goed. Dankjewel
Hoi ! Hartelijk bedankt voor deze geweldige blog.